Diferencia entre revisiones de «Main Page/eu»
De Atlas Etnográfico de Vasconia
(Página creada con «====[/atlas/alimentacion/Dando-brillo-al-pan.jpg|Ogiak erre berritan. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|Nolako irina, halako ogia.||ENLACE]==== ====[/...») |
|||
Línea 58: | Línea 58: | ||
====[/atlas/alimentacion/Labartoa.jpg|Labartoa. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|XVII. mendetik aurrera artoak eta XIX. mendetik aurrera patatak irauli egin zuten euskaldunen dieta.|]==== | ====[/atlas/alimentacion/Labartoa.jpg|Labartoa. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|XVII. mendetik aurrera artoak eta XIX. mendetik aurrera patatak irauli egin zuten euskaldunen dieta.|]==== | ||
− | ====[/atlas/alimentacion/Dando-brillo-al-pan.jpg| | + | ====[/atlas/alimentacion/Dando-brillo-al-pan.jpg|Ogiak erre berritan. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|Nolako irina, halako ogia.||ENLACE]==== |
− | + | ||
− | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Navidad-Vitoria-Gasteiz-1977.jpg| | + | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Navidad-Vitoria-Gasteiz-1977.jpg|Gabonetako azoka. Gasteiz, 1977. Iturria: Fernando Díaz de Corcuera, Etniker Euskalerria Taldeak.|Aza-olioak pil-pil, </br>bisigua zirt-zart, </br>gaztaina erreak pin-pan, </br>ahia goxo-goxo, epel-epel. </br></br>''Gabon-kanta''||ENLACE]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Secado-Ispoure.jpg| | + | |
− | + | ====[/atlas/alimentacion/Secado-Ispoure.jpg|Txorizoak zintzilik. Izpura (NB). Iturria: Peio Goïty, Etniker Euskalerria Taldeak.|Ezkonduko urtea eta txarria hildako astea, onenak.||ENLACE]==== | |
− | ====[/atlas/alimentacion/Abriendo-los-cortes-tras-la-fermentacion.jpg| | + | |
− | ====[/atlas/alimentacion/Merienda-principios-del-siglo-20.jpg| | + | ====[/atlas/alimentacion/Abriendo-los-cortes-tras-la-fermentacion.jpg|Ogiak markatzen. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|Donde no hay ni pan ni pollos, el horno no está para bollos.</br> |
− | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg| | + | ''Ogirik eta oilaskorik ez dagoen lekuan, ez da giro.''||ENLACE]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Comida-a-bordo.jpg| | + | |
− | ====[/atlas/alimentacion/Caserio-Olabide-Zerain-1982.jpg| | + | ====[/atlas/alimentacion/Merienda-principios-del-siglo-20.jpg|Askaria, XX. mendearen hasiera. Iturria: Gipuzkoako Foru Aldundiaren Artxiboa: Indalecio Ojanguren Funtsa.|Goseak dagonarentzat, ogi gogorrik ez.||ENLACE]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Desgranando-habas.jpg| | + | |
− | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg| | + | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg|Erriberako merkatua. Bilbo, XX. mendearen hasiera. Iturria: Labayru Fundazioaren Argazki Artxiboa.|Elikagaiak familiako nekazaritza-ustiategian lortzen ziren, edo inguruko merkatuetan erosten ziren, horiek, aldi berean, eskualdean ekoitzitako elikagaiekin hornitzen baitziren. Etxeko edo eskualdeko autohornikuntza hori produktu gutxi batzuekin osatzen zen, eta horiek ia beti ohiz kanpokoak izaten ziren.||ENLACE]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Abrir-el-txotx-Gipuzkoa-1988.jpg| | + | |
− | ====[/atlas/alimentacion/Ronda-del-rosco-el-dia-de-San-Cristobal-Oquina-1986.jpg| | + | ====[/atlas/alimentacion/Comida-a-bordo.jpg|Otordua ontzian. Iturria: Aguirre Artxiboa.|Nahiz dala udea, nahiz dala negua, goizeko zortziretan, armozu ordua. Herri-kanta||ENLACE]==== |
+ | |||
+ | ====[/atlas/alimentacion/Caserio-Olabide-Zerain-1982.jpg|Olabide baserria. Zerain (G), 1982. Iturria: Karmele Goñi, Etniker Euskalerria Taldeak.|Sueteko laratzak jakiten dau etxeko barri.||ENLACE]==== | ||
+ | |||
+ | ====[/atlas/alimentacion/Desgranando-habas.jpg|Babak garantzen. Iturria: Akaitze Kamiruaga, Etniker Euskalerria Taldeak.|Babarrunak eta babak izan dira gehien landatu diren lekaleak, eta dietaren parte garrantzitsua osatu dute.||ENLACE]==== | ||
+ | |||
+ | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg|Santo Tomaseko azoka. Bilbo, 1950. Iturria: Sancho el Sabio Fundazioa.|Gabon, bon-bon; Natibitate, ase eta bete; San Estebantxe, lehen letxe.||ENLACE]==== | ||
+ | |||
+ | ====[/atlas/alimentacion/Abrir-el-txotx-Gipuzkoa-1988.jpg|Txotxa. Gipuzkoa, 1988. Iturria: Antxon Aguirre, Etniker Euskalerria Taldeak.|On dagizula janak eta kalterik ez edanak.||ENLACE]==== | ||
+ | |||
+ | ====[/atlas/alimentacion/Ronda-del-rosco-el-dia-de-San-Cristobal-Oquina-1986.jpg|San Kristobal eguna. Okina (A), 1986. Iturria: Gerardo López de Guereñu Iholdi, Etniker Euskalerria Taldeak.|Mendira doanak, ogi koxkorra eta txalma.||ENLACE]==== | ||
Revisión del 12:04 27 ene 2020
Etxegaia. Zeanuri (B), c. 1920. Iturria: Labayru Fundazioaren Argazki Artxiboa: Felipe Manterola Funtsa.
Casa y familia en Vasconia
Casa y familia en Vasconia
Foru-lurraldeetan, ohitura orokorra izan da seme-alabetako batek, gizonezkoa edo emakumezkoa izan, baserriari eta haren eranskinei eusteko familia-tradizioarekin jarraitzea.
Etxeko Elikadura Euskal Herrian
Etxeko Elikadura Euskal Herrian
Gabon, bon-bon; Natibitate, ase eta bete; San Estebantxe, lehen letxe.
Juegos infantiles en Vasconia
Juegos infantiles en Vasconia
Kulunka Sirrin-sarran, domini pan, zure semea errotan, errota txiki, errota handi, eragin deutso, pin-pan.
Medicina popular en Vasconia
Medicina popular en Vasconia
En la mentalidad tradicional no se establecían distinciones entre los remedios empíricos y los creenciales.
Ritos del nacimiento al matrimonio en Vasconia
Ritos del nacimiento al matrimonio en Vasconia
Se prendían amuletos, kutunak, de la ropa de los niños para protegerlos del mal de ojo.
Ritos funerarios en Vasconia
Ritos funerarios en Vasconia
Los toques de campana han constituido una forma de comunicar la muerte muy efectiva en poblaciones rurales.
Ganaderia y pastoreo en Vasconia
Ganaderia y pastoreo en Vasconia
La prioridad del derecho de circulación de los rebaños sobre el labrantío está expresada en la sentencia: Soroak zor dio larreari ‘La tierra labrada está en deuda con el pastizal’.
Agricultura en Vasconia
Agricultura en Vasconia
Linoaren atsekabeak, amaigabeak. El trabajo del lino no es fino.