Cambios

Página creada con «Egokiera duten guztian, haurrek haurretara egin ohi dute; nagusiak baztertu egiten dituzten haur-gizataldeak osatzen dituzte. Hala ere badi- tuzte egitura herarkikoak, mail...»
=== Haurren gizataldea ===
A poco que las circunstancias de vida les sean propiciasEgokiera duten guztian, los niños se agrupan entre síhaurrek haurretara egin ohi dute; consti­tuyen sociedades infantiles de las que quedan excluidos los adultosnagusiak baztertu egiten dituzten haur-gizataldeak osatzen dituzte. No por ello carecen de estructura jerárquicaHala ere badi- tuzte egitura herarkikoak, mailetan edo bereizten dira; el grupo será liderado por el niño más fuerte o la niña más habilidosamutikorik sendoena edota neskarik abilena egin ohi dute talde-buru. Los menos fuertesSendoak ez direnak, los más jóvenes o los no inicia dos cumplirán funciones secundariastxikienak edota taldean sarturik ez daudenak bigarren mailakoak dira. Las rela­ciones que entablan los niños y niñas en los jue­gos se regulan ciertamente por normas que trascienden el mundo infantilNeska-mutikoek olgetetan dauzkaten harremanak haurren munduaz gain dauden legeek zuzentzen dituz- te, pero no hay que menospreciar su carácter autónomo. Estos códi­gos de conducta infantiles no son meras crea­ciones ocasionales; presentan características de estabilidad y son transmitidos de una genera­ción infantil a otrabaina ez dira horregaitik gutxietsi behar.
Dentro de estas sociedades infantiles tiene lu­gar el aprendizaje y la transmisión de las reglas de los más variados juegos, de las normas de selección y exclusión, de las fórmulas y cancio­nes, además del significado de los gestos y ritua­les empleados.
127 728
ediciones