Cambios

Página creada con «Haurren arauak eta jarrerak ez dira badaez­padakoak; finkoak izan ohi dira eta haurretan belaunaldiz belaunaldi batzuetatik besteetara igaro izan dira.»
Egokiera duten guztian, haurrek haurretara egin ohi dute; nagusiak baztertu egiten dituzten haur-gizataldeak osatzen dituzte. Hala ere badituzte egitura herarkikoak, mailetan edo bereizten dira; mutikorik sendoena edota neskarik abilena egin ohi dute talde-buru. Sendoak ez direnak, txikienak edota taldean sarturik ez daudenak bigarren mailakoak dira. Neska-mutikoek olgetetan dauzkaten harremanak haurren munduaz gain dauden legeek zuzentzen dituzte, baina ez dira horregaitik gutxietsi behar.
Dentro de estas sociedades infantiles tiene lu­gar el aprendizaje y la transmisión de las reglas de los más variados juegos, de las normas de selección y exclusión, de las fórmulas y cancio­nes, además del significado de los gestos y ritua­les empleadosHaurren arauak eta jarrerak ez dira badaez­padakoak; finkoak izan ohi dira eta haurretan belaunaldiz belaunaldi batzuetatik besteetara igaro izan dira.
En estos juegos que los niños aprendieron de otros niños lo que importaba era la actividad<ref>Carmen BRAVO VILLASANTE. «Estudio preliminar» a ''Jue­gos de los niños en las escuelas y colegios ''de P. Santos Hernández. Palma de Mallorca, 1986, pp. IX-X.</ref>. Eran juegos sin juguetes; en todo caso és­tos eran elementales: un palo, una cuerda, unas piedras o unas tabas. El juego era la ocasión de demostrar la fuerza y la agilidad, la destreza o la habilidad. Se juega a ser más.
127 728
ediciones