127 728
ediciones
Cambios
Página creada con «Haurren arauak eta jarrerak ez dira badaezpadakoak; finkoak izan ohi dira eta haurretan belaunaldiz belaunaldi batzuetatik besteetara igaro izan dira.»
Egokiera duten guztian, haurrek haurretara egin ohi dute; nagusiak baztertu egiten dituzten haur-gizataldeak osatzen dituzte. Hala ere badituzte egitura herarkikoak, mailetan edo bereizten dira; mutikorik sendoena edota neskarik abilena egin ohi dute talde-buru. Sendoak ez direnak, txikienak edota taldean sarturik ez daudenak bigarren mailakoak dira. Neska-mutikoek olgetetan dauzkaten harremanak haurren munduaz gain dauden legeek zuzentzen dituzte, baina ez dira horregaitik gutxietsi behar.
En estos juegos que los niños aprendieron de otros niños lo que importaba era la actividad<ref>Carmen BRAVO VILLASANTE. «Estudio preliminar» a ''Juegos de los niños en las escuelas y colegios ''de P. Santos Hernández. Palma de Mallorca, 1986, pp. IX-X.</ref>. Eran juegos sin juguetes; en todo caso éstos eran elementales: un palo, una cuerda, unas piedras o unas tabas. El juego era la ocasión de demostrar la fuerza y la agilidad, la destreza o la habilidad. Se juega a ser más.