Cambios

Página creada con «Haurren gizataldeotan arauak ikasi eta irakatsi egiten dira, era askotako jokoetan, zotzetan egitean hautapen eta baztertze arauetan, formu­la edo lelo eta kantuetan, eta...»
Haurren arauak eta jarrerak ez dira badaez­padakoak; finkoak izan ohi dira eta haurretan belaunaldiz belaunaldi batzuetatik besteetara igaro izan dira.
En estos juegos que los niños aprendieron de otros niños lo que importaba Haurren gizataldeotan arauak ikasi eta irakatsi egiten dira, era la actividad<ref>Carmen BRAVO VILLASANTE. «Estudio preliminar» a ''Jue­gos de los niños en las escuelas y colegios ''de P. Santos Hernández. Palma de Mallorca, 1986, pp. IX-X.</ref>. Eran juegos sin juguetes; en todo caso és­tos eran elementales: un paloaskotako jokoetan, una cuerdazotzetan egitean hautapen eta baztertze arauetan, unas piedras o unas tabas. El juego era la ocasión de demostrar la fuerza y la agilidadformu­la edo lelo eta kantuetan, la destreza o la habilidad. Se juega a ser máseta erabiltzen diren keinu eta ohikuneen esanguran.
En ocasiones los niños jugaban a ser mayores y para ello escenificaban las actividades de los adultos e imitaban sus oficios: «A tiendas», «A mamás», «A médicos», «A procesiones»... Como en un espejo en los juegos de los niños se refleja el mundo de los adultos.
127 728
ediciones