Cambios

Página creada con «Bataiarrian edo pontean berriztaturiko jaio­tzak aita pontekoaren eta amapontekoen babesa ere badakar. Euren betebeharrik behi­nena fedea agertzea izango da, Kredoa hutsi...»
Lehen, umeak jaio eta gutxira bataiatzen zituzten, batzuetan jaiotza egunean bertan. Euskal Herrian onarpen zabalekoa den erh­ji.ozko ohitura horren oinarrian sineste hauxe dago: umea bataioaren bitartez kristau egin eta jatorrizko pekatutik garbi geratzen da. Bataioaren ohikunea bera jaiotzari lotu-lotu­rik agertzen da; leku askotan emaginak berak janzten zuen haurra bataiorako, Nafarroako zenbait eskualdetan "faldón de cristianar" (kristautzeko faldoia) izena ematen zioten erritozko jantzi batekin, eta besoetan eramaten zuten pontera. Bizkaiko Karrantza baila­ran jaso denez, zeregin hori mundura jaiotze­an umea hartzen zuenari zegokion.
Este nuevo nacimiento en las aguas bautis­males conlleva también una especial protec­ción personal mediante los padrinos de pila, denominados en euskera ''Bataiarrian edo pontean berriztaturiko jaio­tzak aita pontekoa y ama pontekoapontekoaren eta amapontekoen babesa ere badakar. Euren betebeharrik behi­nena fedea agertzea izango da, ''padres de fuente bautismal. Su res­ponsabilidad más significativa en el rito sacra­mental era la expresión de la fe mediante la correcta recitación del CredoKredoa hutsik egin barik esanez.
El papel del padrino o de la madrina fue antaño muy importante. Así lo denota su dere­cho a elegir el nombre para el ahijado o la ahi­jada, ''besoetakoa.''
127 728
ediciones