Cambios

Página creada con «Ezkontzaren bidea aukeratuz gero, seme-alabak izatea etxearen eta leinuaren jarraipena ziur­tatzen zuen bedeinkapen gisa hartu izaten zen. Ezkondu gabe geratzen zena (muti...»
Ezkontzaz gain, apaizgoa eta eliz bizitza ere gizarte talde-mailatzat hartu izan dira mundu tradizionalean. Eliz jantziak hartzean eta lehe­nengo mezak ematean ere ezkontzetan egiten ziren ospakizun berberak antolatzen zituzten horregatik.
Habiendo optado por el matrimonioEzkontzaren bidea aukeratuz gero, la des­cendencia fue vista como una bendición que garantizaba la continuidad de la casa y del linajeseme-alabak izatea etxearen eta leinuaren jarraipena ziur­tatzen zuen bedeinkapen gisa hartu izaten zen. Quien se quedaba solteroEzkondu gabe geratzen zena (mutil7aharra edo neskazaharra), o solteraetxera lotuta geratzen ohi zen eta etxekoen artekoa zen. Mutilzahar edo neska­zaharrek orokorrean beti izan dute abegi ona senideen partetik, por tradición continuaba vinculado a la casa y permanecía incorporado a la familia. En el ámbito familiar los solteros han gozado gene­ralmente de estima por parte de sus deudos: socialmente han sido más veces menosprecia­dosdena dela, familiatik kanpo adarra jotzen zaie ere behin baino gehiagotan.
Los casamientos en edad tardía, así como los de viudos, fueron antaño objeto de sonoras cencerradas y escenificaciones burlescas. En su día las autoridades civiles y religiosas dicta­ron normas para aminorar las consecuencias sociales de estas crudas costumbres, hoy olvi­dadas.
{{DISPLAYTITLE: Ritos del nacimiento al matrimonio y su evolución}} {{#bookTitle:Ritos del nacimiento al matrimonio en Vasconia | Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia}}
127 728
ediciones