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Presentacion Juegos infantiles en vasconia/eu

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Página creada con «Euskal gizarteak betidanik jarri du umearengan arreta berezia, aparteko ardura, haurrak hartzen baititu bere baitan etorkizunak dakarren zalantza eta iraganak oparo eskaint...»
Euskal Herriko Atlas Etnografikoaren bigarren liburua kalean dugu dagoeneko. Gogo onez eta atsegin handiz ekin diot «Haur Jolasak» izenaz argitaratutako lan honen hitzau- rrea idazteari. Gogo onez hartu dut lan hau, gaia bera oso esanguratsua eta esanahi handi­koa delako gure Herriaren kulturan eta, beraz, merezi duelako bai, Euskal Herriko Etniker taldeek honelako gai interesgarri bati ondo heldu, sakonetik aztertu eta ikertzea. Atsegin handiz ekin diot hitzaurrea idazteari, liburu hau argitaratuta ikustean, argi geratzen dela- ko belaunaldi guztiak elkarri lotuak daudela, gure historiaren kate luzea mailaz maila osatua dela eta gure kulturaren oihala, neurri handi batean, jolasen hariaz josia dela.
Nuestra sociedad vasca ha tenido en el niño la preocupación del futuro pero también la visión y formación desde el pasadoEuskal gizarteak betidanik jarri du umearengan arreta berezia, aparteko ardura, haurrak hartzen baititu bere baitan etorkizunak dakarren zalantza eta iraganak oparo eskaintzen duen jakintza. Cada generación ha ido transmitiendo a la siguiente sus valoresGizaldiz gizaldi, denboran barrena irristatuz, belaunaldi bakoitzak aurre­koarengandik jaso eta hurrengoari eskaini dizkio bere baloreak eta balioak, usos y costumbresohiturak eta azturak, sus deberes y derechoseskubideak eta eskabideak, sus luces y sus sombrasargiak eta itzalak, sus conoci­mientos y sus sueñosjakintzak eta ametsak, sus formas educativas y sus juegosjokuak eta jo- lasak...
La sucesión histórica de un pasado explica muchas situaciones, procesos y alegrías. En todo ello ha estado presente el niño, con sus años decisivos. Y ha estado el juego, como «herencia pedagógica» y recreo histórico de nuestra identidad, tradición y costumbres. El juego en nuestra sociedad ha sido fruto de una transmisión y de una evolución, como todo lo cultural. La naturaleza de su crecimiento o desarrollo ha estado vinculada al crecimien­to y desarrollo de la historia y con ella de los niños, las épocas infantiles. Una época y otras. En muchas, los mismos juegos. En otras, un cambio o adaptación a otras realidades y a distintos entornos o territorios. También en el juego ha existido la experiencia, la observación, la experimentación y la modernidad. El juego ha ejercido —como se ve en este estudio— una motivación pedagógica, afectiva, emocional e incluso de desarrollo so­cial, con hábitos, actitudes e ideales.
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