Cambios

sin resumen de edición
 
<languages></languages>
Euskalerriko Atlas Etnografikoa lehenengoz eratu zenean, Obra honek bizitzako hiru atal garrantzitsu hartzen ditu: jaiotza eta berori egiteko Etniker taldeak sortzeanhaurtzaroa, On Joxemiel Barandiaranen asmoa zen "euskal herritarren etnografia kulturen arteko azterketa konparatibo baten barruan sartzeko aproposa izango litzatekeen abiapuntu ziurra gaztaroa eta ikuspegi orokorra" bilduko zituen obra eratzeaezkongabe egoeratik ezkondu egoerarako iragatea.
Orduko asmo hura gero eta gorpuztuago ikusi dugu obra bikain horretako laugarren agerpen honekinHasierako atalean, jaiotzari eskainitakoan, haurren jatorriari zein erditzeari berari buruzko haurren sineskeriak deskribatzen dira. ''Ritos del Nacimiento al Matrimonio ''izeneko ale honen aurrekoak izan ziren ''La Alimentacin Do&sticaHonako egoera hauek kontatzen dira: edoskitzaroa, Los Juegos Infantiles ''jaioberriak jasotzen duen arreta eta ''Ritos Funerarios ''liburuakjaiotzarekin lotutako sineskeriak. Oraingo honekBataioaren errituala lantzen da, bizitzako errituei eskainiaaita-ama pontekoen zeregina, berorren aurrebataioa dela-aurrekoarekin bateraeta egiten diren oturuntzak eta amaren eginbeharrak erdiberriaroan. Ondoren, lehen haurtzaroa lantzen da, Euskalerriko bizieretako aidaera-ohiku­nei buruzko ikuspegi osoa biltzen duen unitatea osatzen duhaurra helduen munduan sartzen den aroa. Nerabezaroan lehen jaunartzea egin eta sendotza jasotzen da; horiek haurtzaroa utzi eta gaztarora iragaten deneko unea mugatzen dute.
Oraintsura arte Bigarren atala gaztaroari eta ''kultur ondarea mocería''aipatzean arlo fisikoko errealitatera mugatzeko ohitura izan dugu: ondare horretakoak deritzenei eskainita dago; horiek oso sustraituta egon dira aurkikuntza arkeologikoakAraban eta Nafarroan. Dantzak, monumentu artistikoakerromeriak eta herrietako jaiak deskribatzen dira, margolanak gazteek elkar ezagutzeko eta lekukotasun bibliografikoak, ondare dokumentalak edo museoetan gordetako altxorrakgorteiatzen hasteko gune moduan. Gizon eta emakumeen gogoetan baino gordeta ez dagoen ondare ukigaitz eta ikusgaitzagoa ez dugu modu berean begiratu Atal bana eskaintzen zaie mutilen derrigorrezko soldaduskari eta kontuan hartu kultur ikuspegiari dagokionezposizio sozial jakin bateko emakume gazteen jendaurreko aurkezpenari.
Eta akats hori Eusko Legebiltzarrak 1990Ezkongai harremana eta ezkontza aurreko harremanak aztertzen dira; antzina, ezkontza zekarten horiek. urtean onartutako Kultur Ondarearen legean zuzendu zuenBai eta landa eremuetan jabetza zeukaten familiek ezkontza zela-eta sinatzen zituzten kapitulazioak ere. Bertako 53. atalak honako hau dio: "Gauzazkoez besteko etnografi ondasunak, hona nola, ekandu, ohitura, sorkuntza edo jokaerakBada, hauek aurkitu daitezkeeneko gauzazko aztarnak baino garrantzitsuago direnakhalaber, lege honen arabera gaitasunaren jabe den Administrazioak zainduko ditu, horretarako, horien ikerketa eta bilketa zehatza horiek etor­kizuneko belaunaldienganaino ailegatzea bermatuko duten gauzazko euskarrietan egitea suz­tatuz"ezkongai zen emakumeari ematen zitzaion doteari buruzko atal espezifiko bat ere.
Argitalpen honetanBeste atal batek ezkontza du ardatz. Haren prestaketak deskribatzen dira, deiune-aldiak eta ezkondu aurreko agurrak. Ekintzari lotutako guztiari erreparatzen zaio: ezkon-segizioa, Atlas honen orain arteko beste aleetan bezalazeremonia erlijiosoa eta ezkontza zibila, tokian tokiko ikerlan etno­grafikoa Euskal Herria osatzen dugun lurralde ezkontzako banketea, ezkondu ondorengo eskaintzak eta elkarteetan sortutako Etniker taldeek egin duteezteiondoa. IdazlanaAtal hau arreoak eta haren garraioak, antzina gurdian egina, testuen lanketa eta argitalpena Labayru Ikastegiko Etnografia Sailaren ardura izan ezkonberrien etxerako sarrerak osatzen dute. Gai gehigarriak dira. Bertan dago Euskal Herriko Atlas Etnografikoaren Idazkaritza Teknikoa. Hori guztia On Joxemiel Barandiaran maisuak zirriborratutako plangintzaren arabera egin duteezkongabetasuna, zelibatu erlijiosoa, haren gomutak bizirik dirau guztiongan alargunen eta zaharren ezkontzak etaelkartze libreak.
Neurri eta zabalera honetako lanek erakusten dute zein garrantzitsua den instituzioen arteko lankidetza, Eusko Jaurlaritzaren eta Nafarroako Gobernuaren artekoa, kasu honetan. Beste alde batetik, begibistakoa da erakunde pribatuen eta administrazio publikoaren arteko lankidetzak dakarren kultur aberastasuna.<div align="center"><nowiki>* * *</nowiki></div>&nbsp;
Me cupo la suerte y el honor de hacer también la presentación del volumen anterior y me consta que dentro del proyecto se está trabajando ya en la elaboración del próximo, dedicado a la ganadería y el pastoreo en Vasconia con el que los Grupos Etniker se adentran en un nuevo campo de actividad, el de los modos de vida tradicionales. Reitero mi agradecimiento a los Grupos Etniker y al Instituto Labayru y confío en que esta obra, como lo han sido las anteriores, sirva de lectura y consulta tanto a los especialistas como al público.<p style="text-align66 herritan egindako landa lana (Araba: 13; Bizkaia: right16;"><span style="font-sizeGipuzkoa:smaller12;">'''M. Carmen Garmendia Lasa'''<br/> Consejera de Cultura del Gobierno Vasco</span></p> {{DISPLAYTITLENafarroa: Presentación}}&emsp14Contenidos de la PresentaciónEuskal Herri kontinentala:11). 1992an egindako ikerketa kanpaina. Liburukiaren argitalpena: 1998.
<div class="subindice">
=== [[Prologo_Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia|Prólogo]] === === [[Introduccion_Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia/eu|IntroducciónSarrera]] ===
<div style=== [[El_medio_natural_y_humano_Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia|El medio natural y humano]] ==="margin-left:0cm;"></div>
=== [[Preambulo_Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia/eu|PreámbuloEuskal Herriko ohikuneak jaiotzatik ezkontzara eta euron ibilbidea]] ===
</div>
{{DISPLAYTITLE: Aurkezpena}} {{#bookTitle:Ritos del nacimiento al matrimonio en Vasconia Euskal Herriko Ohikuneak Jaiotzatik Ezkontzara | Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia/eu}}
127 728
ediciones