Cambios

Ritos funerarios en vasconia/eu

378 bytes eliminados, 08:46 25 feb 2020
Página creada con «{{DISPLAYTITLE: Heriotz Ohikuneak Euskal Herrian}} {{#bookTitle:Heriotz Ohikuneak Euskal Herrian | Ritos_funerarios_en_vasconia/eu}}»
<languages></languages>
{{DISPLAYTITLE: Ritos Funerarios en VasconiaHeriotz Ohikuneak Euskal Herrian}} {{#bookTitle:Ritos Funerarios en Vasconia Heriotz Ohikuneak Euskal Herrian | Ritos_funerarios_en_vasconia/eu}}
==[landing]==
====[/atlas/ritos/Amortajamiento-con-traje-festivo-Amezketa-1959.jpg|Hildakoa trajez jantzia. Amezketa (G), 1959. Iturria: Antxon Aguirre, Etniker Euskalerria Taldeak.|Bizilagun talde txiki batek txandaka zaintzen zuen hilotza gaueko orduetan, arretaz, ondoan piztuta zuen lanpara itzal ez zedin.|]====
====[/atlas/ritos/Portadores-del-feretro-jasotzaileak-Amezketa.jpg|Portadores del féretro, jasotzaileakJasotzaileak. Amezketa (G). FuenteIturria: Antxon Aguirre, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|La muerte era un acontecimiento que normalmente tenía lugar en el ámbito de la vecindadHeriotza auzokoen esparruan gertatu ohi zen, hecho que otorgaba a la casa mortuoria un intenso eta horrek protagonismohandia ematen zion hileta-etxeari.|]====
====[/atlas/ritos/Adornando-las-sepulturas-para-el-dia-de-Todos-los-Santos-Bilbao-1990.jpg|Adornando las sepulturas para el día de Todos los SantosElizako hilobi sinbolikoak. Bilbao Amezketa (BG), 1990. FuenteIturria: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioa: José Ignacio García MuñozAntxon Aguirre, Etniker Euskalerria Taldeak.|Entre otros presagios de muerte destacan los asociados con los comportamientos anómalos de algunos animales domésticosHil-iragarpenen artean, besteak beste, etxeko animalia batzuen ohiz kanpoko portaerak nabarmentzen dira, fundamentalmente perros y gallosbatez ere zakurrenak eta oilarrenak.||]====
====[/atlas/ritos/Santa-Grazi.jpg|Santa-Grazi (Z). FuenteIturria: Boissel, W. Le Pays Basque. Sites, Arts et Coutumes. Paris, A. Calavas edit.|Cuando el cárabo canta, la muerte levanta.<br />''Urubia uluka, herioa dantzan.''||]====
====[/atlas/ritos/Sepulturas-en-la-nave-de-la-iglesia-Amezketa-1990.jpg|Sepulturas en la nave de la iglesia. Amezketa (G), 1990. Fuente: Antxon Aguirre, Grupos Etniker Euskalerria.|Cada casa tenía asignada en la nave del templo un lugar de enterramientoAntzina, una sepulturaetxe bakoitzak ehorzketa-lekua zeukan esleitua elizaren barruan. Cuando los enterramientos pasaron a hacerse en cementeriosEhorzketak hilerrietan egiten hasi zirenean, esta sepultura pasó a ser simbólicaelizako hilobi zaharra hilobi sinboliko bihurtu zen, convirtiéndose en un altar funerario donde se ejercía el culto a los difuntos de la familiaeta familiako defuntuak gurtu eta beren aldeko eskaintzak egiten ziren bertan.||]====
====[/atlas/ritos/Toque-de-campana-anunciando-la-muerte-Beasain.jpg|Toque de campana anunciando la muerteHil-kanpaiak. Beasain (G). FuenteIturria: José Zufiaurre, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Los toques de campana han constituido una forma de comunicar la muerte muy efectiva en poblaciones ruralesLanda-eremuetan, kanpai-hotsak oso modu eraginkorra izan dira heriotzaren berri emateko.||]====
====[/atlas/ritos/Cortejo-funebre-1925.jpg|Cortejo fúnebreSegizioa, c. 1925. FuenteIturria: Antxon Aguirre, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Existían caminos específicos por los que se llevaba el cuerpo del difunto desde la casa mortuoria hasta la iglesia y el cementerioBerariazko bideak zeuden hildakoaren gorpua hileta-etxetik elizaraino eta hilerriraino eramateko.||]====
====[/atlas/ritos/Mujeres-con-ofrendas-Otxagabia-1920.jpg|Mujeres con ofrendasEskaintzen eramaileak. Otsagabia (N), c. 1920. FuenteIturria: Archivo particular Fco. Javier Zubiaur y Zubiaurren eta M.ª Amor BeguiristainBeguiristainen artxibo partikularra: Foto Roldán y Foto eta Calleargazkilariak.|Fue común que los participantes en el cortejo fúnebreHileta-elizkizunean parte hartzen zutenek, tanto familiares del difunto como vecinosbai hildakoaren senideek bai bizilagunek, llevaran ofrendas de pan y de luznormalean ogi- eta argi-eskaintzak eramaten zituzten.||]====
====[/atlas/ritos/Ofrenda-de-luces-Amezketa.jpg|Ofrenda de lucesArgi-eskaintza. Amezketa (G). FuenteIturria: Garmendia Larrañaga, Juan. Neguko Festak. Donostia, 1993, Foto J. Juanesargazki estudioa.|Con las luces que se ofrendaban se alumbraba al alma del difuntoEskaintzen ziren argiekin argi egiten zioten hildakoaren arimari. Y los panes le servían de alimentoEta ogiak jateko baliatu ahal zituen.||]====
====[/atlas/ritos/Duelo-femenino-Sara.jpg|Duelo femeninoAndreen dolua. Sara (L). FuenteIturria: Veyrin, Philippe. Pays Basques de France et d’Espagne. Paris-Grenoble, 1951.|La manifestación de duelo más evidente era el Doluaren agerpenik nabariena luto en la ropa-jantzia zen.||]====
====[/atlas/ritos/Anuncio-de-la-muerte-a-las-abejas.jpg|Anuncio de la muerte a las abejasErleei esaten. FuenteIturria: Gure Herria.|Erletxuak, erletxuak, <br />egizute argizaria, <br />nagusia hil da-ta, <br />behar da elizan argia. <br />''Fórmula ritual para la comunicación de la muerte a las abejas''||]====
====[/atlas/ritos/Amortajamiento-de-un-nino-Durango.jpg|Amortajamiento de un niñoHildako haurraren janzkera. Durango (B). FuenteIturria: Archivo Asociación GerediagaElkartearen Artxiboa: Foto Germánargazki estudioa.|Jaiotzetik heriotza zor. <br />''Cuando empezaste a vivir, empezaste a morir.''||]====
====[/atlas/ritos/Pipaon-1990.jpg|Pipaón Pipaon (A), 1990. FuenteIturria: Pilar Alonso, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Hildakoari hobia eta biziari ogia. <br />''El muerto al hoyo y el vivo al bollo.''||]====
====[/atlas/ritos/Hilarriak-Irulegi.jpg|Estelas funerariasHilarriak. Irulegi (NB). FuenteIturria: Michel Duvert, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Oilarrak gauez kukurruku jotzen badu, laster izango da gorpuren bat etxe hartan. '<br />'Gallo que canta al sol puesto, señal de muerto.''||]====
==[related]==
===Contenidos destacadosEduki aipagarriak=======[/images/thumb/8/89/7.86_Salida_de_la_casa_mortuoria._Bera_(N)_1995.jpg/1200px-7.86_Salida_de_la_casa_mortuoria._Bera_(N)_1995.jpg|Ritos funerarios en Vasconia|Presagios de muerteHeriotza Ohikuneak Euskal Herria|Heriotzaren zantzuak|[[PRESAGIOS_DE_MUERTE._HERIOTZAREN_ZANTZUAK/eu]]]========[/images/thumb/a/ad/7.33_La_muerte_del_justo._Litografia_belga_del_s._XIX_procedente_de_un_caserio_de_Ibarruri_(B).jpg/1200px-7.33_La_muerte_del_justo._Litografia_belga_del_s._XIX_procedente_de_un_caserio_de_Ibarruri_(B).jpg|Ritos funerarios en VasconiaHeriotza Ohikuneak Euskal Herria|Creencias sobre el destino del almaArimaren patuari buruzko sinesmenak|[[CREENCIAS_SOBRE_EL_DESTINO_DEL_ALMA/eu]]]========[/images/thumb/a/a5/7.84_Conduccion_del_cadaver_por_el_camino_mortuorio_gorpuzbidea._Orexa_(G)._(Representacion).jpg/1200px-7.84_Conduccion_del_cadaver_por_el_camino_mortuorio_gorpuzbidea._Orexa_(G)._(Representacion).jpg|Ritos funerarios en VasconiaHeriotza Ohikuneak Euskal Herria|Caminos mortuoriosHilbideak|[[CAMINOS_MORTUORIOS._HILBIDEAK/eu]]]========[/images/thumb/b/bf/7.259_Antiguo_cementerio_de_Jatsu_(L).jpg/1068px-7.259_Antiguo_cementerio_de_Jatsu_(L).jpg|Ritos funerarios en VasconiaHeriotza Ohikuneak Euskal Herria|Aparecidos y ánimas errantesMamuak eta arima herratuak|[[APARECIDOS_Y_ANIMAS_ERRANTES._ARIMA_HERRATUAK/eu]]]====
127 728
ediciones