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Casa y familia en vasconia/eu

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===[casa|Etxea eta Familia Euskal HerrianCasa y familia en Vasconia|/atlas/casa.png|Ezaugarri arkitektonikoetatik haratago: landa-eremuko etxe tradizionala,bizitzaz betetako espazioaLa casa tradicional bajo una mirada que va más allá de lo puramente arquitectónico.]=======[Casa_y_familia_en_vasconia | Etxea eta Casa y Familia Euskal Herrianen Vasconia]====  ====[/atlas/casa/Abuela-con-los-nietos-Urduliz-2011.jpg|Amama-bilobakAbuela y nietos. Urduliz (B), 2011. IturriaFuente: Akaitze Kamiruaga, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Euskal La familia tradizionalaren ezaugarrietako bat argi zehaztutako tradicional vasca está caracterizada por una suerte de feminismo moduko bat daclaramente definido, eta horren adierazgarri diracomo lo demuestra la aplicación del derecho de primogenitura sin distinción de sexo, besteak besteel condominio de los bienes aportados al matrimonio por los esposos, oinordekotza-eskubidea sexu-bereizketarik gabe aplikatzeala igualdad de estos en lo civil, senar-emazteek ezkontzara ekarritako ondasunen jabekidetzay la jefatura de la mujer en la vida religiosa doméstica, senar-emazteek arlo zibilean duten berdintasuna, eta emakumeen buruzagitza etxeko erlijio-bizitzan, eta etxekoen los ritos culturales del hogar, elizako eta familia-hilobiko kultura-errituetande la iglesia y de la sepultura familiar.]==== ====[/atlas/casa/Colaboracion-del-matrimonio-en-el-trabajo-Zeanuri-1915.jpg|Andre-gizonak elkarlaneanColaboración del matrimonio en el trabajo. Zeanuri (B), c. 1915. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa: Fondo Felipe Manterola Funtsa.|Landa-etxea eraikinakLa casa rural ha sido una institución formada por el edificio, bertako lurrekpor sus tierras, bizilagunek eta tradizioak osatutako erakundea izan dapor sus moradores y por la tradición, hau daes decir, gaur egungo belaunaldia iraganekoekin estu lotzen zuen harreman-multzo horrekpor esa urdimbre de relaciones que enlazaba estrechamente a la generación actual con las pasadas.|]==== ====[/atlas/casa/Muskildi-2011.jpg|Muskildi (Z), 2011. IturriaFuente: Michel Duvert, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|“Arrazoi handiz esan izan da giza establezimendu oro gizateria pixka baten“Con mucha razón se ha dicho que todo establecimiento humano es la amalgama de un poco de humanidad, lurzoru pixka baten eta ur pixka baten amalgama dela”de un poco de suelo y de un poco de agua”.|J. M. Barandiaran]====
====[/atlas/casa/Sanjuan-haretxa-roble-de-San-Juan-Zeanuri-1980.jpg|Ramos de San Joan sortakJuan. Zeanuri (B), 1980. IturriaFuente: Ander Manterola, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|En torno a la festividad de San Joan jaiegunaren inguruanJuan se practican ritos de diversa índole, era askotako errituak egiten diracomo la implantación del ramo de San Juan, hala nola San Joan sorta ate-alboetan jartzeaJuan haretxa, en las jambas del portal.||]====
====[/atlas/casa/Heredero-etxegaia-de-una-familia-de-Zeanuri-1920.jpg|Etxegaia. Heredero, etxegaia, de una familia de Zeanuri (B), c. 1920. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa: Fondo Felipe Manterola Funtsa.|Foru-lurraldeetanEn los territorios acogidos al derecho foral ha sido costumbre generalizada que uno de los hijos, ohitura orokorra izan da seme-alabetako batekfuera varón o mujer, gizonezkoa edo emakumezkoa izan, baserriari eta haren eranskinei eusteko familia-tradizioarekin jarraitzeacontinuara con la tradición familiar de mantener el caserío y sus pertenecidos.||]====
====[/atlas/casa/La-cocina-centro-de-la-vida-familiar-Andoain-1920.jpg|SubazterreanLa cocina, centro de la vida familiar. Andoain (G), c. 1920. IturriaFuente: Archivo Aguirre Artxiboa.|Gure etxean sua batzen, gure etxean aingeruak sartzen. En casa limpia los ángeles bailan de gusto.||]====
====[/atlas/casa/Fuego-bajo,-chapa-y-cocina-de-butano.-Ajuria-(B),-2011.jpg|BehekosuaFuego bajo, txapa eta chapa y cocina de butano-ezkaratza. Barrio Aiuria auzoa (Muxika-B), 2011. IturriaFuente: Segundo Oar-Arteta, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Etxe onak, txingar ona. De buena casa, buena brasa.||]====
====[/atlas/casa/Caserio-Munekogoikoa-Barrio-Urigoiti-Orozko-1994.jpg|Caserío Munekogoikoa baserria. Barrio Urigoiti auzoa (Orozko-B), 1994. IturriaFuente: Edurne Romarate, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Baserririk zaharrenetan zura da erabilitako gai nagusiaLos caseríos más antiguos son aquellos en los que el uso de la madera es preponderante, hala barne-egituran nola kanpokoantanto en su estructura interna como externa.||]====
====[/atlas/casa/Varias-generaciones-bajo-un-mismo-techo-Zeanuri-1910.jpg|Belaunaldien arteko bizikidetzaVarias generaciones bajo un mismo techo. Zeanuri (B), c. 1910. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa: Fondo Felipe Manterola Funtsa.|Etxe beteak atsegin, etxe hutsak bihotz min. Cuando la pobreza entra por la puerta, el amor salta por la ventana.||]====
====[/atlas/casa/Caserio-Zurutuza-Zeanuri-1925.jpg|Caserío Zurututza baserria. Zeanuri (B), c. 1925. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa: Fondo Felipe Manterola Funtsa.|Etxeko habeak, etxeko berri. Más sabe el loco en su casa que el cuerdo en la ajena.||]====
====[/atlas/casa/Guisando-en-fogon-bajo-Apellaniz-1981.jpg|Janaria behekosuan prestatzenGuisando en fogón bajo. Apinaiz Apellániz (A), 1981. IturriaFuente: López de Guereñu, Gerardo. “Apellániz. Pasado y presente de un pueblo alavés” in Ohitura 0, Vitoria-Gasteiz: Arabako Foru AldundiaDiputación Foral de Álava, 1981.|Baserrietan, ohiko biltokia zen sukaldeaLa cocina era en los caseríos el lugar ordinario de reunión, bertan biltzen baitzen familiaren bizitzadonde se concentraba la vida familiar.||]====
====[/atlas/casa/Predominio-de-tejados-de-vertiente-unica-Artajona-2010.jpg|Isuri bateko teilatuak nagusiPredominio de tejados de vertiente única. Artaxoa Artajona (N), 2010. IturriaFuente: Segundo Oar-Arteta, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Teilatua hormakEl tejado es originariamente anterior a paredes, zimenduak eta etxeko gainerako eraikuntza-elementuak baino lehenagokoa dacimientos y demás elementos constructivos de la casa.||]====
====[/atlas/casa/Fuego-bajo-Zeanuri-1980.jpg|BehekosuaFuego bajo. Zeanuri (B), 1980. IturriaFuente: Ander Manterola, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Su bako etxea, gorputz odol bagea. Casa sin fuego, cuerpo sin sangre.||]====
====[/atlas/casa/Familia-bereko-lau-belaunaldi-cuatro-generaciones-de-una-misma-familia-Ajangiz-1977.jpg|Familia bereko lau belaunaldiCuatro generaciones de una misma familia. Ajangiz (B), 1977. IturriaFuente: Segundo Oar-Arteta, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Familia da etxea egituratzen duen muina; etxeek eta haietan bizi diren familiek sendotzen eta egituratzen dituzte auzotasuna eta gizarteaLa familia es el núcleo vertebrador de la casa, y las casas con las familias que las habitan dan consistencia y estructuran la vecindad y la sociedad.||]====
====[/atlas/casa/Senar-emazte-zaharrak-eta-gazteak-matrimonios-mayor-y-joven-Areatza-principios-del-siglo-20.jpg|Senar-emazte zaharrak eta gazteakMatrimonios mayor y joven. Areatza (B), principios del siglo XX. mendearen hasiera. IturriaFuente: Archivo particular Rubén de Las Hayasen artxibo partikularraHayas.|Ahaleginak egiten ziren familiaren ondareaSe procuraba que el patrimonio familiar, hau daentendido este como la casa y sus pertenecidos, etxea eta haren eranskinakpasara íntegramente o con la menor merma, osorik edo ahalik eta gutxien murriztutay mejorado si fuera posible, eta ahal zela hobetuta, irits zedin gurasoengandik seme-alabenganade padres a hijos.||]====
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===Eduki aipagarriak===
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