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Introduccion Medicina popular en vasconia/eu

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:1. Gure argitalpen etnografiko askotan, herri-tradizioak guganaino ekarri digun materiala bai­no ez dugu bildu. Baina gaur egun gure kultura ez da bakarrik gure herriaren prozesu his­torikoak orain arte izan dituen faseetako bizieren multzoa. Edozein aldetatik datozkigun eta gure galdeketak egin ohi ditugun euskal komunitateetan onartutako biziera berriek ere osatzen dute.
:2. Una gran parte de nuestros estudios y publicaciones está formada por descripciones estáti­cas y casi exclusivamente morfológicas de los hechosGuk egindako azterlan eta argitalpenetako asko gertaeren deskripzio estatiko eta ia mor­fologiko hutsak dira. Sus autores tomaron del complejo cultural unos materiales y los presentaron como datos purosEgileek material batzuk jaso zituzten kultur multzo nahasi horreta­tik eta datu garbi gisa erakutsi zituzten, imitando en esto al naturalis­ta que aísla y describe los hechos de su especialidaddagozkion espezialitateko gertaerak zehaztu eta deskriba tzen dituen naturalistaren jokaerari jarraituz. Pero mientras éstos tienen por sí mis­mos una significaciónAzken gertaera horiek badute berezko nolabaiteko esangura, aquéllos —los hechos culturales— son signos que nos remiten a unas neutralidades diferentes de la del observadorbaina beste haiek —kultur gertaerak— behatzailearenak ez diren beste neutraltasun batzuetara bideratzen gaituzten seinaleak dira. EsBeraz, puesez da bide zuzena gertaera horiek bakandu, un error el desintegrarlossustantibatu eta manipulatzea, el sus­tantivarlos y manipular con ellos como hacía el naturalista en su laboratorio con los suyosnaturalistak bere gertaerekin laborategian egingo lukeen antzera. Al aislarlos de su contexto humano y objetivarlos los privamos de su auténtica realidadKultur gertaerak beraiei dagokien giza­kontestutik apartatzean eta objektibatzean beraien benetako izatetik aldendu baino ez ditugu egiten.
:3. No podemos aprehender la cultura con sólo observar los símbolos, sino viviendo la realidad a la que éstos se refieren en contacto con los hombres que actúan en relación con el medio y con sus semejantes. En etnología no es adecuadamente inteligible lo que no ha sido vivi­do.
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