Cambios

Saltar a: navegación, buscar
Página creada con «Lehen, umeak jaio eta gutxira bataiatzen zituzten, batzuetan jaiotza egunean bertan. Euskal Herrian onarpen zabalekoa den erh­ji.ozko ohitura horren oinarrian sineste haux...»
Mende honetan aldaketa handia egon da umeari jaiotzen lagundu izan dioten pertsonei dagokienez. Ezagutza enpirikoetan oinarritu­rik lan egiten zuen ohiko emaginaren ordez, apurka-apurka, osasun zentroetan amari la­guntzen dioten profesional espezializatuak agertuz joan dira.
Los niños eran bautizados en tiempos pasa­dos al poco de nacer yLehen, en casosumeak jaio eta gutxira bataiatzen zituzten, el mismo día de su nacimientobatzuetan jaiotza egunean bertan. Euskal Herrian onarpen zabalekoa den erh­ji. Esta práctica religiosa res­ponde a la creencia comúnmente aceptada en Vasconia de que mediante el bautismo la cria­tura se hace cristiana y queda limpia del pecado originalozko ohitura horren oinarrian sineste hauxe dago: umea bataioaren bitartez kristau egin eta jatorrizko pekatutik garbi geratzen da. El bautismo en su puesta en acto aparece estrechamente vinculado al nacimien­toBataioaren ohikunea bera jaiotzari lotu-lotu­rik agertzen da; era la propia partera la que en numerosos lugares vestía a la criatura para el bautismo cubriéndole con una prenda ritual blanca lla­mada en Navarra leku askotan emaginak berak janzten zuen haurra bataiorako, Nafarroako zenbait eskualdetan "el faldón de cristianar"(kristautzeko faldoia) izena ematen zioten erritozko jantzi batekin, eta besoetan eramaten zuten pontera. Ella misma le llevaba en brazos hasta la fuente bau­tismalBizkaiko Karrantza baila­ran jaso denez, ''Montea. ''Tal y como se recoge en la loca­lidad vizcaina de Carranza esta función corres­pondía a aquélla que "lo había cogido" al venir al mundozeregin hori mundura jaiotze­an umea hartzen zuenari zegokion.
Este nuevo nacimiento en las aguas bautis­males conlleva también una especial protec­ción personal mediante los padrinos de pila, denominados en euskera ''aita pontekoa y ama pontekoa, ''padres de fuente bautismal. Su res­ponsabilidad más significativa en el rito sacra­mental era la expresión de la fe mediante la correcta recitación del Credo.
127 728
ediciones