Diferencia entre revisiones de «Main Page/eu»
De Atlas Etnográfico de Vasconia
Línea 58: | Línea 58: | ||
====[/atlas/alimentacion/Labartoa.jpg|Labartoa. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|XVII. mendetik aurrera artoak eta XIX. mendetik aurrera patatak irauli egin zuten euskaldunen dieta.|]==== | ====[/atlas/alimentacion/Labartoa.jpg|Labartoa. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|XVII. mendetik aurrera artoak eta XIX. mendetik aurrera patatak irauli egin zuten euskaldunen dieta.|]==== | ||
− | ====[/atlas/alimentacion/Dando-brillo-al-pan.jpg|Ogiak erre berritan. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|Nolako irina, halako ogia.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Dando-brillo-al-pan.jpg|Ogiak erre berritan. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|Nolako irina, halako ogia.||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Navidad-Vitoria-Gasteiz-1977.jpg|Gabonetako azoka. Gasteiz, 1977. Iturria: Fernando Díaz de Corcuera, Etniker Euskalerria Taldeak.|Aza-olioak pil-pil, </br>bisigua zirt-zart, </br>gaztaina erreak pin-pan, </br>ahia goxo-goxo, epel-epel. </br></br>''Gabon-kanta''|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Navidad-Vitoria-Gasteiz-1977.jpg|Gabonetako azoka. Gasteiz, 1977. Iturria: Fernando Díaz de Corcuera, Etniker Euskalerria Taldeak.|Aza-olioak pil-pil, </br>bisigua zirt-zart, </br>gaztaina erreak pin-pan, </br>ahia goxo-goxo, epel-epel. </br></br>''Gabon-kanta''||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Secado-Ispoure.jpg|Txorizoak zintzilik. Izpura (NB). Iturria: Peio Goïty, Etniker Euskalerria Taldeak.|Ezkonduko urtea eta txarria hildako astea, onenak.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Secado-Ispoure.jpg|Txorizoak zintzilik. Izpura (NB). Iturria: Peio Goïty, Etniker Euskalerria Taldeak.|Ezkonduko urtea eta txarria hildako astea, onenak.||]==== |
====[/atlas/alimentacion/Abriendo-los-cortes-tras-la-fermentacion.jpg|Ogiak markatzen. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|Donde no hay ni pan ni pollos, el horno no está para bollos.</br> | ====[/atlas/alimentacion/Abriendo-los-cortes-tras-la-fermentacion.jpg|Ogiak markatzen. Iturria: Ander Manterola, Etniker Euskalerria Taldeak.|Donde no hay ni pan ni pollos, el horno no está para bollos.</br> | ||
− | ''Ogirik eta oilaskorik ez dagoen lekuan, ez da giro.''|| | + | ''Ogirik eta oilaskorik ez dagoen lekuan, ez da giro.''||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Merienda-principios-del-siglo-20.jpg|Askaria, XX. mendearen hasiera. Iturria: Gipuzkoako Foru Aldundiaren Artxiboa: Indalecio Ojanguren Funtsa.|Goseak dagonarentzat, ogi gogorrik ez.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Merienda-principios-del-siglo-20.jpg|Askaria, XX. mendearen hasiera. Iturria: Gipuzkoako Foru Aldundiaren Artxiboa: Indalecio Ojanguren Funtsa.|Goseak dagonarentzat, ogi gogorrik ez.||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg|Erriberako merkatua. Bilbo, XX. mendearen hasiera. Iturria: Labayru Fundazioaren Argazki Artxiboa.|Elikagaiak familiako nekazaritza-ustiategian lortzen ziren, edo inguruko merkatuetan erosten ziren, horiek, aldi berean, eskualdean ekoitzitako elikagaiekin hornitzen baitziren. Etxeko edo eskualdeko autohornikuntza hori produktu gutxi batzuekin osatzen zen, eta horiek ia beti ohiz kanpokoak izaten ziren.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg|Erriberako merkatua. Bilbo, XX. mendearen hasiera. Iturria: Labayru Fundazioaren Argazki Artxiboa.|Elikagaiak familiako nekazaritza-ustiategian lortzen ziren, edo inguruko merkatuetan erosten ziren, horiek, aldi berean, eskualdean ekoitzitako elikagaiekin hornitzen baitziren. Etxeko edo eskualdeko autohornikuntza hori produktu gutxi batzuekin osatzen zen, eta horiek ia beti ohiz kanpokoak izaten ziren.||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Comida-a-bordo.jpg|Otordua ontzian. Iturria: Aguirre Artxiboa.|Nahiz dala udea, nahiz dala negua, goizeko zortziretan, armozu ordua. Herri-kanta|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Comida-a-bordo.jpg|Otordua ontzian. Iturria: Aguirre Artxiboa.|Nahiz dala udea, nahiz dala negua, goizeko zortziretan, armozu ordua. Herri-kanta||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Caserio-Olabide-Zerain-1982.jpg|Olabide baserria. Zerain (G), 1982. Iturria: Karmele Goñi, Etniker Euskalerria Taldeak.|Sueteko laratzak jakiten dau etxeko barri.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Caserio-Olabide-Zerain-1982.jpg|Olabide baserria. Zerain (G), 1982. Iturria: Karmele Goñi, Etniker Euskalerria Taldeak.|Sueteko laratzak jakiten dau etxeko barri.||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Desgranando-habas.jpg|Babak garantzen. Iturria: Akaitze Kamiruaga, Etniker Euskalerria Taldeak.|Babarrunak eta babak izan dira gehien landatu diren lekaleak, eta dietaren parte garrantzitsua osatu dute.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Desgranando-habas.jpg|Babak garantzen. Iturria: Akaitze Kamiruaga, Etniker Euskalerria Taldeak.|Babarrunak eta babak izan dira gehien landatu diren lekaleak, eta dietaren parte garrantzitsua osatu dute.||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg|Santo Tomaseko azoka. Bilbo, 1950. Iturria: Sancho el Sabio Fundazioa.|Gabon, bon-bon; Natibitate, ase eta bete; San Estebantxe, lehen letxe.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Mercado-de-Santo-Tomas-Bilbao-1950.jpg|Santo Tomaseko azoka. Bilbo, 1950. Iturria: Sancho el Sabio Fundazioa.|Gabon, bon-bon; Natibitate, ase eta bete; San Estebantxe, lehen letxe.||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Abrir-el-txotx-Gipuzkoa-1988.jpg|Txotxa. Gipuzkoa, 1988. Iturria: Antxon Aguirre, Etniker Euskalerria Taldeak.|On dagizula janak eta kalterik ez edanak.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Abrir-el-txotx-Gipuzkoa-1988.jpg|Txotxa. Gipuzkoa, 1988. Iturria: Antxon Aguirre, Etniker Euskalerria Taldeak.|On dagizula janak eta kalterik ez edanak.||]==== |
− | ====[/atlas/alimentacion/Ronda-del-rosco-el-dia-de-San-Cristobal-Oquina-1986.jpg|San Kristobal eguna. Okina (A), 1986. Iturria: Gerardo López de Guereñu Iholdi, Etniker Euskalerria Taldeak.|Mendira doanak, ogi koxkorra eta txalma.|| | + | ====[/atlas/alimentacion/Ronda-del-rosco-el-dia-de-San-Cristobal-Oquina-1986.jpg|San Kristobal eguna. Okina (A), 1986. Iturria: Gerardo López de Guereñu Iholdi, Etniker Euskalerria Taldeak.|Mendira doanak, ogi koxkorra eta txalma.||]==== |
Revisión del 15:05 10 feb 2020
Behekosua, txapa eta butano-ezkaratza. Aiuria auzoa (Muxika-B), 2011. Iturria: Segundo Oar-Arteta, Etniker Euskalerria Taldeak.
Etxea eta Familia Euskal Herrian
Etxea eta Familia Euskal Herrian
Etxe onak, txingar ona.
Etxeko Elikadura Euskal Herrian
Etxeko Elikadura Euskal Herrian
Ogi erre berri, etxe galgarri.
Arre-arreka. Zeanuri (B), 1920. Iturria: Labayru Fundazioaren Argazki Artxiboa: Felipe Manterola Funtsa.
Haur Jolasak Euskal Herrian
Haur Jolasak Euskal Herrian
—Arre, arre, mandako, bihar Tolosarako, etzi Panplonarako. —Handik zer ekarriko? —Zapata ta garriko.
Herri Medikuntza Euskal Herrian
Herri Medikuntza Euskal Herrian
Pentsaera tradizionalean ez zen bereizketarik egiten erremedio enpirikoen eta sinesmenezkoen artean.
Euskal Herriko Ohikuneak Jaiotzatik Ezkontzara
Euskal Herriko Ohikuneak Jaiotzatik Ezkontzara
Erdiberriak gordeta egon behar zuen aldi batez, eta, horri amaiera emateko, elizan sartzeko erritua egiten zen, alegia, elizan sartzea.
Heriotza Ohikuneak Euskal Herrian
Heriotza Ohikuneak Euskal Herrian
Landa-eremuetan, kanpai-hotsak oso modu eraginkorra izan dira heriotzaren berri emateko.
Behiak herri-lurretan bazkatzen. Karrantza (B), 2007. Iturria: Luis Manuel Peña, Etniker Euskalerria Taldeak.
Abeltzaintza eta Artzaintza Euskal Herrian
Abeltzaintza eta Artzaintza Euskal Herrian
Abeltzaintza bizimoduaren funtsezko oinarria izan den lekuetan finkatutako populazioen arabera, san Antonio Abad animalien osasunaren eta ugalkortasunaren babesle nagusia zen.
Nekazaritza Euskal Herrian
Nekazaritza Euskal Herrian
Ezkur urte, labor urte.