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Preambulo Casa y familia en vasconia/eu

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Página creada con «Kontuan hartu beharreko beste alderdi garrantzitsu bat da (On Jose Miguelek bere lan etnografikoetan adierazi ohi zuen) etxea ez dela familia eta etxeko animaliak bizi dire...»
Liburuki honetan etxea eta familia aztertzen dira aldi berean, hain zuzen ere, familia bat bizi den etxea azaldu nahi izan delako. Horregatik, bada, Jose Miguel Barandiaranek beti gogora­razten zuen ''etxea'' hitzak euskaraz zuen esangura bikoitza, izan ere, etxea nahiz familia esan gura du, eta, euskalduna beti egon da ''etxe'' bati lotu­ta. Horregatik, familia eta etxea kontzeptuek ''etxekoak'' euskal terminoa biltzen dute, eta etxe­ko familia, bizilagunak nahiz familia bateko gunerik estuena izendatzeko erabil daiteke.
Otro aspecto muy importante a tener en cuentaKontuan hartu beharreko beste alderdi garrantzitsu bat da (On Jose Miguelek bere lan etnografikoetan adierazi ohi zuen) etxea ez dela familia eta etxeko animaliak bizi diren eraikina bakarrik, izan ere, etxearen kontzeptua ledanietako erakinetara hedatu behar da, eraikin hurkoetara zein urrutikoetara, y que también ponía de manifiesto don José Miguel en sus trabajos etnográficoslaborantza-zelaietara, es que la casa no es sólo el edificio donde viven la familia y los animales domésticos sino que el concepto de casa hay que hacerlo extensivo a las construcciones anejas que están tanto cerca como alejadas de la mismamendira, en los campos de cultivobaita hilerriko hilobira ere, en el monte e incluso a la sepultura o tumba del cementerio y a la sepultura simbólica o fuesa de la iglesiaedota hilo­bi sinbolikora edo elizatik kanpokora. Los animales domésticos forman Etxeko animaliak etxearen parte de la casaziren. Baina ez kortan bizi direnak bakarrik, baita etxearen barruan nahiz kanpoan erlauntzak okupatzen dituzten erleak ere. Mas no sólo los que viven en el establo sino las abejas que ocupan las colmenas dentro o fuera de la casaJabea edo ugazabandrea hiltzen zene­an, euren heriotzaren berri ematen zuten, hasta el punto de que se les comunicaba la muerte del dueño o dueña de la casa y el nombre de la persona que en adelante ocuparía el puesto del fallecidoeta hildakoaren postua beteko zuen pertsonaren izena ere bai.
En esta obra no se aborda la casa desde una perspectiva arquitectónica, aunque también se traten ese y otros aspectos, sino desde el punto de vista de la actividad económica –generalmente agrícola-ganadera– a la que se dedica la familia que la habita. Tampoco se describe el caserío “típico” idealizado que ha sido tan frecuentemente representado a finales del siglo XIX y primeras décadas del XX en la bibliografía sobre la casa, incluso dibujado y pintado, y cantado.
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