Cambios

Preambulo Casa y familia en vasconia/eu

152 bytes eliminados, 09:37 20 nov 2017
Página creada con «Odol bereko senitartekoak etxe berean bizi - tzea tradiziozko familiaren ezaugarrietako bat izan da. ''Etxeko'' familia-talde horren baitan sartzen diren loturak bereziak d...»
“Familia” hitza “ondorengo” berbaren sinoni­mo ere bada, gaztelaniaz nahiz euskaraz. Bikote batek lehenengo seme-alaba edukitzean, ondo­koa esaten da: ''“Han tenido familia”'' edo ''“familia izan dute”''. Hortaz, umerik gabeko bikote batek ez luke familia bat osatuko. Bide horretatik uler­tu behar da XVI. mendeko Bizkaiko ondoko errefraua: ''“Eztai etxerik, ez duena aurrik”''.
La convivencia en una misma casa de familiares consanguíneos pertenecientes a sucesivas generaciones ha sido una de las características de la familia tradicionalOdol bereko senitartekoak etxe berean bizi - tzea tradiziozko familiaren ezaugarrietako bat izan da. Los vínculos que se establecen dentro de este grupo doméstico familiar son particulares. De hecho la consideración de ''etxekoEtxeko'' es más vinculante que la de familia-talde horren baitan sartzen diren loturak bereziak dira. Etxeko hitza, kasurako, ''odoleko'' o consanguíneobaino lotesleagoa da. Esto se manifestabaEsandakoaren erakusgarri dira, por ejemplokasurako, en las prácticas rituales observables en el duelo tradicional y en el tiempo de duración del lutodolu-denboran ikusgai ziren erritualak edo lutuaren iraupena.
Antiguamente las funciones y trabajos de los esposos estaban más delimitados y diferenciados que hoy día. Había que distinguir entre la casa, ''etxea'', propiamente dicha y el área periférica de la casa, ''etxaldea'', que comprendía las dependencias anejas con sus aperos y animales, las heredades y los bosques. Todo ello, en una explotación agrícola-ganadera, estaba destinado a la producción. El área interior de la casa, con el hogar y las dependencias de ella, estaban destinados a la elaboración y distribución de los alimentos, al aseo y al reposo.
127 728
ediciones