Cambios

Preambulo Medicina popular en vasconia/eu

39 bytes eliminados, 09:52 4 dic 2017
Página creada con «Kontuan hartzekoa da, era berean, gaixota­sun bakoitzerako jasotako sendabideen kopu­rua ez datorrela bat gaixotasun horren larrita­sunarekin; katarroetarako sendabide a...»
Ale hau osatzera datozen kapituluak ez dira irizpide zientifikoen arabera antolatu. Infor­mazioa inkesta etnografiko baten bidez jaso da, Etniker taldeek erabiltzen dutenaren bidez. Eta materialak, ahal izan den neurrian, irizpide etnografikoaren arabera antolatu dira, herriaren pentsaera eta mentalitatea hobeto jaso nahian. Zientzia medikoaren irizpideak erabili izan bagenitu, arazo handi bat izango genukeen: lana itxuraldatu egin zitekeen, gaur eguneko ezagutza akademikoetatik oso aldenduta dagoen informazioa eskema horre­tan sartzeko ahaleginean. Hori dela eta, argi­talpen honetako kapituluak honela antolatu dira: gorputzeko atalik jasoenetik, hau da, burutik, beherantz; eta gorputzeko atalik aza­lekoenetik, larruazaletik, barrurantz.
Conviene tener en cuenta que la cantidad de remedios populares recogidos no guarda proporción con la seriedad de la enfermedad que pretenden curarKontuan hartzekoa da, era berean, gaixota­sun bakoitzerako jasotako sendabideen kopu­rua ez datorrela bat gaixotasun horren larrita­sunarekin; los catarros presentan abundantes remedios frente a los exiguos rela­tivos a las enfermedades del corazónkatarroetarako sendabide asko daude, bihotzeko gaixotasunetarako, berriz, oso gutxi. El ejem­plo más evidente lo constituye la piel; la parte más visible del organismo se ha prestado a la aplicación de numerosos remedios hasta el punto de que se han necesitado tres capítulos para describirlosAdibiderik nabarmenena larruaza­leko gaixotasunen kasuan topatzen dugu: gor­putzean gehien ikusten den zatian erremedio asko jaso dira, hainbeste ze, hiru kapitulu behar izan dira denak deskribatzeko.
Como ya hemos indicado antes, en la men­talidad tradicional no se establecían distincio­nes entre los remedios empíricos y los creen­ciales. Ésa es la razón por la que los materiales se presentan sin diferenciar ambos grupos de prácticas. Con todo se ha dedicado un capítu­lo propio al mal de ojo y la maldición y otro a los remedios de naturaleza religiosa por las peculiaridades que muestran.
127 728
ediciones