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Ritos del nacimiento al matrimonio en vasconia/eu

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===[nacimiento|Euskal Herriko Ohikuneak Jaiotzatik Ezkontzara|/atlas/nacimiento.png|Etapas vitales y sus correspondientes ritos de paso: el nacimiento y la infancia, la juventud y la transición de la soltería al matrimonio.]===
====[Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia | Euskal Herriko Ohikuneak Jaiotzatik Ezkontzara]====
====[/atlas/nacimiento/Mujeres-en-el-portico-Orozko-1956.jpg|En el pórticoEliz atarian. Orozko (B), 1956. FuenteIturria: Archivo Fotográfico Labayru FundazioaFundazioaren Argazki Artxiboa.|Ogiaren kurruskua mutikoa izan dadin. Corrusco de pan para que nazca niño.|]========[/atlas/nacimiento/Erromeria-jaietan-Zeanuri-1922.jpg|RomeríaErromeria. Zeanuri (B), 1922. FuenteIturria: Archivo Fotográfico Labayru FundazioaFundazioaren Argazki Artxiboa: Fondo Felipe ManterolaFuntsa.|Las ocasiones de encuentro entre chicos y chicas eran el paseo dominicalIgandeetako pasierak, el baile y las romeríasdantzak eta erromeriak izaten ziren mutilek eta neskek elkarrekin egoteko zituzten aukerak.|]========[/atlas/nacimiento/Tarta-nupcial-Durango-1975.jpg|Tarta nupcialEztei-tarta. Durango (B), 1975. FuenteIturria: Gurutzi Arregi, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Como ocurría con todos los acontecimientos importantes, el banquete de bodasGertaera garrantzitsu guztiekin gertatzen zen bezala, eztei-bazkaria, se celebraba en casaetxean egiten zen.|]====
====[/atlas/nacimiento/Familia-troncal-Castillo-Elejabeitia-1930.jpg|Familia troncaltronkala. Castillo-Elejabeitia Artea (B), c. 1930. FuenteIturria: Archivo Fotográfico Labayru FundazioaFundazioaren Argazki Artxiboa: Fondo Felipe ManterolaFuntsa.|Quien se quedaba soltero, o soltera, continuaba por tradición vinculado a la casa y permanecía incorporado a la familiaEzkongabe geratzen zenak etxeari lotuta eta familiari atxikita jarraitzen zuen tradizioz.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Seintzaina-Zeanuri-1924.jpg|NiñeraSeintzaina. Zeanuri (B), 1924. FuenteIturria: Archivo Fotográfico Labayru FundazioaFundazioaren Argazki Artxiboa: Fondo Felipe ManterolaFuntsa.|Hasta mediados de siglo las mujeres parían en casa con ayuda de la parteraXX. mendearen erdialdera arte, de las mujeres de la familia y de las vecinashaurdun zeuden emakumeek etxean erditzen zuten emaginaren eta familiako zein auzoko emakumeen laguntzaz. El parto, erditzeaErditzea emakume-kontua zen, era por tanto un acontecimiento doméstico en el que intervenían exclusivamente personas del sexo femeninoberaz.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Mozas-en-el-paseo-Aoiz-1950.jpg|Mozas en el paseoIgandeko paseoa. Aoiz (N), 1950. FuenteIturria: Pilar Sáez de Albéniz, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Neskazaharrak joaten dira <br />Madalenara, <br />santuari eskatzera <br />senar on bana. Canción popular<br /><br />''Herri-kanta''||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Despedida-de-soltera-Durango-1960.jpg|Despedida de soltera. Durango (B), 1960. FuenteIturria: Gurutzi Arregi, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|El traslado del arreo Apaingarriak lekuz aldatzea erritu garrantzitsua zen, era un acto ritual que revestía gran importanciahorretan, ya que suponía la entrada del nuevo cónyuge en la casaezkontide berria etxean sartzen baitzen, etxe-sartzeaeginez.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Bautismo-Bilbao.jpg|BautismoBataioa. BilbaoBilbo. FuenteIturria: Edurne Romarate, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|La puérpera debía permanecer recluida durante un período que concluía con el rito de entrada en la iglesiaErdiberriak gordeta egon behar zuen aldi batez, eta, horri amaiera emateko, elizan sartzeko erritua egiten zen, alegia, elizan sartzea.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Etxebarri-1968.jpg|Etxebarri (B), 1968. FuenteIturria: Edurne Romarate, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Maritxu-teilatuko, <br />gona gorriduna, <br />eutsi hagin zaharra <br />ta ekarzu barria. Recitado popular<br /><br />''Herriko errezitazioa''||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Entrada-en-el-templo-Getxo-1996.jpg|Entrada en el temploEmaztegaia elizan sartzen. Getxo (B), 1996. FuenteIturria: Archivo Fotográfico Labayru FundazioaFundazioaren Argazki Artxiboa.|Ezkon urte, ero urte. En año de casamiento enloquece el pensamiento.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Mozas-en-el-paseo-Aoiz-1950.jpg|Ofrenda en la tumba familiarEtxeko hildakoei eskainia. Donostia, 1958. FuenteIturria: Segundo Oar-Arteta, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Ezkonberri, etxe berri. El casado casa quiere.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Urduliz-1984.jpg|Urduliz (B), 1984. FuenteIturria: Akaitze Kamiruaga, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Haurrak negarrik ez, titirik ez. El que no llora, no mama.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Boloak-Zerain-1970.jpg|A la salida del bautizoBoloak. Zerain (G), 1970. FuenteIturria: Karmele Goñi, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Haurraren jaiotza, etxerako poza. Casa sin niños, tiesto sin flores.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Bilbao-1995.jpg|BilbaoBilbo, 1995. FuenteIturria: Archivo particular Asier AstigarragaAstigarragaren artxibo partikularra.|Se prendían amuletos, Haurren arropan kutunakitsasten ziren, de la ropa de los niños para protegerlos del mal de ojobegizkotik babesteko.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Pasacalles-Sanguesa-1960.jpg|PasacalleKalejira. Sangüesa Zangoza (N), c. 1960. FuenteIturria: Juan Cruz Labeaga, Grupos Etniker EuskalerriaTaldeak.|Gazteak, badakizue <br />zelan dantzan egin: <br />burua gora-gora <br />ta kaderai eragin. Copla antigua<br />''Kopla zaharra''||ENLACE]====
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