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Ritos del nacimiento al matrimonio en vasconia

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===[nacimiento|Euskal Herriko Ohikuneak Jaiotzatik EzkontzaraRitos del nacimiento al matrimonio en Vasconia|/atlas/nacimiento.png|Etapas vitales y sus correspondientes ritos de paso: el nacimiento y la infancia, la juventud y la transición de la soltería al matrimonio.]=======[Ritos_del_nacimiento_al_matrimonio_en_vasconia | Euskal Herriko Ohikuneak Jaiotzatik EzkontzaraRitos del nacimiento al matrimonio en Vasconia]========[/atlas/nacimiento/Mujeres-en-el-portico-Orozko-1956.jpg|Eliz atarianEn el pórtico. Orozko (B), 1956. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa.|Ogiaren kurruskua mutikoa izan dadin. Corrusco de pan para que nazca niño.|]========[/atlas/nacimiento/Erromeria-jaietan-Zeanuri-1922.jpg|ErromeriaRomería. Zeanuri (B), 1922. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa: Fondo Felipe Manterola Funtsa.|Igandeetako pasierakLas ocasiones de encuentro entre chicos y chicas eran el paseo dominical, dantzak eta erromeriak izaten ziren mutilek eta neskek elkarrekin egoteko zituzten aukerakel baile y las romerías.|]========[/atlas/nacimiento/Tarta-nupcial-Durango-1975.jpg|Eztei-tartaTarta nupcial. Durango (B), 1975. IturriaFuente: Gurutzi Arregi, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Gertaera garrantzitsu guztiekin gertatzen zen bezalaComo ocurría con todos los acontecimientos importantes, el banquete de bodas, eztei-bazkaria etxean egiten zen, se celebraba en casa.|]====
====[/atlas/nacimiento/Familia-troncal-Castillo-Elejabeitia-1930.jpg|Familia tronkalatroncal. Artea Castillo-Elejabeitia (B), c. 1930. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa: Fondo Felipe Manterola Funtsa.|Ezkongabe geratzen zenak etxeari lotuta eta familiari atxikita jarraitzen zuen tradiziozQuien se quedaba soltero, o soltera, continuaba por tradición vinculado a la casa y permanecía incorporado a la familia.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Seintzaina-Zeanuri-1924.jpg|SeintzainaNiñera. Zeanuri (B), 1924. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa: Fondo Felipe Manterola Funtsa.|XXHasta mediados de siglo las mujeres parían en casa con ayuda de la partera, de las mujeres de la familia y de las vecinas. mendearen erdialdera arteEl parto, haurdun zeuden emakumeek etxean erditzen zuten emaginaren eta familiako zein auzoko emakumeen laguntzaz. Erditzea emakume-kontua zenerditzea, berazera por tanto un acontecimiento doméstico en el que intervenían exclusivamente personas del sexo femenino.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Mozas-en-el-paseo-Aoiz-1950.jpg|Igandeko paseoaMozas en el paseo. Aoiz (N), 1950. IturriaFuente: Pilar Sáez de Albéniz, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Neskazaharrak joaten dira <br />Madalenara, <br />santuari eskatzera <br />senar on bana. <br /><br />''Herri-kanta''Canción popular||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Despedida-de-soltera-Durango-1960.jpg|Despedida de soltera. Durango (B), 1960. IturriaFuente: Gurutzi Arregi, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Apaingarriak lekuz aldatzea erritu garrantzitsua zen, El traslado del arreo era horretanun acto ritual que revestía gran importancia, ezkontide berria etxean sartzen baitzenya que suponía la entrada del nuevo cónyuge en la casa, etxe-sartzea eginez.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Bautismo-Bilbao.jpg|BataioaBautismo. BilboBilbao. IturriaFuente: Edurne Romarate, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Erdiberriak gordeta egon behar zuen aldi batez, eta, horri amaiera emateko, elizan sartzeko erritua egiten zen, alegiaLa puérpera debía permanecer recluida durante un período que concluía con el rito de entrada en la iglesia, elizan sartzea.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Etxebarri-1968.jpg|Etxebarri (B), 1968. IturriaFuente: Edurne Romarate, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Maritxu-teilatuko, <br />gona gorriduna, <br />eutsi hagin zaharra <br />ta ekarzu barria. <br /><br />''Herriko errezitazioa''Recitado popular||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Entrada-en-el-templo-Getxo-1996.jpg|Emaztegaia elizan sartzenEntrada en el templo. Getxo (B), 1996. IturriaFuente: Archivo Fotográfico Labayru Fundazioaren Argazki ArtxiboaFundazioa.|Ezkon urte, ero urte. En año de casamiento enloquece el pensamiento.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Mozas-en-el-paseo-Aoiz-1950.jpg|Etxeko hildakoei eskainiaOfrenda en la tumba familiar. Donostia, 1958. IturriaFuente: Segundo Oar-Arteta, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Ezkonberri, etxe berri. El casado casa quiere.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Urduliz-1984.jpg|Urduliz (B), 1984. IturriaFuente: Akaitze Kamiruaga, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Haurrak negarrik ez, titirik ez. El que no llora, no mama.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Boloak-Zerain-1970.jpg|BoloakA la salida del bautizo. Zerain (G), 1970. IturriaFuente: Karmele Goñi, Grupos Etniker Euskalerria Taldeak.|Haurraren jaiotza, etxerako poza. Casa sin niños, tiesto sin flores.||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Bilbao-1995.jpg|BilboBilbao, 1995. IturriaFuente: Archivo particular Asier Astigarragaren artxibo partikularraAstigarraga.|Haurren arropan Se prendían amuletos, kutunak itsasten ziren, begizkotik babestekode la ropa de los niños para protegerlos del mal de ojo.||ENLACE]==== ====[/atlas/nacimiento/Pasacalles-Sanguesa-1960.jpg|Pasacalle. Sangüesa (N), c. 1960. Fuente: Juan Cruz Labeaga, Grupos Etniker Euskalerria.|Gazteak, badakizue zelan dantzan egin: burua gora-gora ta kaderai eragin.Copla antigua||ENLACE]====
====[/atlas/nacimiento/Pasacalles-Sanguesa-1960.jpg|Kalejira. Zangoza (N), c. 1960. Iturria: Juan Cruz Labeaga, Etniker Euskalerria Taldeak.|Gazteak, badakizue <br />zelan dantzan egin: <br />burua gora-gora <br />ta kaderai eragin. <br />''Kopla zaharra''||ENLACE]====
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