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:3. Sinboloei bakarrik begiratuta, ezin dugu kultura ulertu, ezinbestekoa baitugu sinbolo horiek erreferentziatzen duten errealitatea bizi izatea, inguru horrekin eta beste gizaki batzuekin harremanak dituen jendearekin batera. Etnologiaren barruan ezin liteke ondo ulertu benetan bizi izan ez dena.
:4. La descripción del objeto no debe serObjektuaren deskripzioa, por lo tantoberaz, puramente estáticaezin da guztiz estatikoa izan. En una sociedadGizarte batean, en un puebloherri batean, cada elemento interviene no sólo por sus características físicas —dimensioneselementu guztiek hartzen dute parte beren ezaugarri fisikoen bidez —dimentsioak, pesopisua, volumenbolumena, color—kolorea—, sino también porque tiene una significacióneta nolabaiteko esanahia dutelako, porque sugiere gestoshau da, conductaskeinuak, modos de vidajarrerak, porque se halla humanizado y comporta una significación culturalbizi izateko moduak adierazten dituztelako, gizatiartuta daudelako eta esangura kulturala dutelako. Su visión evoca gestos de quienes lo han fabricado y de los que lo utilizanElementuok ikusteak berak keinuak pizten ditu beraiek sortu edo erabili dituztenengan. Es signo visible de un mundo de intencionesAsmoen, de nociones y de ideas que los hombres cultivan en torno a ellosnozioen eta gizakiek beren inguruan lantzen dituzten ideien munduaren bistako keinuak dira. Así pues en los estudios etnológicosHau horrela izanik, azterketa etnologikoetan, historikoetan bezala, como en los históricosinterpretazioak egiteko orduan, no debemos perder de vista la primacía de lo invisible como criterio de interpretaciónezin dugu ikusten ez den hori guztia albo batera utzi.
:5. En nuestras publicaciones debemos consignar el índice de vitalidad del material registrado o el grado de aceptación que tiene en el pueblo y así mismo hay que indicar la extensión o área que los elementos de cultura cubren dentro del país o más allá.