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Preambulo Ritos funerarios en vasconia/eu

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Página creada con «Hilketariek, zerraldoa zeramatenek, bide ja­kin eta aldaezina egin behar zuten. Bideok 10­ tzen zuten etxea eta eliza era benetakoz eta sin­bolikoz. Ibilbide luze eta, i...»
Herriko ohiturak aurretiaz erabakita zeukan auzokoen artean zeintzuek eramango zuten hi­lotza sorbalda gainean elizaraino. Ez etxekoek ez senideek ez zuten aintzina andari-zeregin hau hartzen, doluagatik euren leku berezia bete behar zutelako hiletadarraigoan.
Los porteadores del ataúdHilketariek, ''hilketariakzerraldoa zeramatenek, ''habían de recorrer aquel camino inalterable e inviola­ble que vinculaba real y simbólicamente la casa con la iglesiabide ja­kin eta aldaezina egin behar zuten. Estos largos y a veces dificultosos caminos reciben en las áreas de población dis­persa los expresivos nombres de ''caminos de ente­rratorioBideok 10­ tzen zuten etxea eta eliza era benetakoz eta sin­bolikoz. Ibilbide luze eta, inoiz, zail hauek base­rri-herrietan andabideak ''(caminos de andas), ''guruzbi­deak ''(caminos de la cruz), ''hilbideak ''(caminos del muerto)guruzbideak, ''elizbideak ''(caminos de la iglesia)hil bide­ak edo eleizbideak deitzen dira.
El cortejo fúnebre constituye una procesión que encabezada por la cruz parroquial conduce el muerto a la iglesia. El sacerdote ha acudido a la casa mortuoria para hacerse cargo de este traslado ritual y caminará delante del féretro salmodiando las oraciones preceptuadas. Du­rante el trayecto se harán sonar las campanas que tocarán a muerto.
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