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Preambulo Ritos funerarios en vasconia/eu

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Página creada con «Hileta-jarraigoa, senideek eta auzoak hilda­koarekin zituzten loturen arabera osatua ze­goen. Odoleko edo erantsiak ziren senideek on­drako taldea osatzen zuten eta, sen...»
Hileta-jarraigoan toki agirian eramaten ziren aintzina sepulturarako opariak; serorak edo au­zoko emakume nagusiak aurrogia eramaten zuen; ezkoandereak argia zeraman, honek ere emakumezkoen artean bere leku jakina zuela. Herri askotan gizonezkoen ilada bi joaten ziren zerraldoaren alde bietan, eskuan argizagi biz­tuak zituztela.
La composición del cortejo reflejaba los vín­culos familiares y sociales del fallecidoHileta-jarraigoa, senideek eta auzoak hilda­koarekin zituzten loturen arabera osatua ze­goen. Los pa­rientes que asistían por lazos de sangre o de afinidad formaban el grupo de ''honra ''y siguien­do los grados de parentesco ocupaban su sitio tanto en el séquito de hombres como en el de mujeresOdoleko edo erantsiak ziren senideek on­drako taldea osatzen zuten eta, senidetasunaren graduaren arabera hartzen zuten, bai emaku­mezko bai gizonezko, zegokien tokia. Con la intensidad del luto en sus vestidos yZenbat eta senidetasuna hurkoagoa izan, más antiguamentedolu edo lutua hainbat eta ageriagoa zen soineko eta jan­tzietan, con los atuendos pro­pios de duelo daban a entender su grado de vinculación con el muertohorrek hildakoarekin bakoitzak zuen lo­tura erakusten zuelarik.
Aquellos otros participantes, antaño menos numerosos, que no pertenecían a la parentela formaban el llamado grupo de ''caridad ''pues se entendía que su asistencia era debida a razones de solidaridad cristiana. Los estandartes o las banderas que, en ocasiones, se portaban en la comitiva significaban la asociación religiosa a la que había pertenecido el muerto.
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