Cambios

Saltar a: navegación, buscar

Preambulo Ritos funerarios en vasconia/eu

37 bytes eliminados, 11:35 13 dic 2017
Página creada con «Hileta-jarraigoan toki agirian eramaten ziren aintzina sepulturarako opariak; serorak edo au­zoko emakume nagusiak aurrogia eramaten zuen; ezkoandereak argia zeraman, hone...»
Hileta-jarraigoak prozesioan egingo du bide hori. Aurreren elizako gurutzea joango da, hil­dakoa elizaraino gidatuko duena. Aldez aurre­tik, apaiza hildakoaren etxera etorriko da, gor­puaren kargua hartzeko eta berau elizara eramateko. Horregatik, zerraldoaren aurrean joango da errituzko otoitzak eginez. Ibilbidean zehar hil-kanpaiak joaraziko dira, gorpua eliza­raino heldu arte.
En lugares destacados de la comitiva iban an­taño las ofrendas destinadas a la sepulturaHileta-jarraigoan toki agirian eramaten ziren aintzina sepulturarako opariak; la primera vecina o la serora llevaba en un cestillo el pan, ''serorak edo au­zoko emakume nagusiak aurrogiaeramaten zuen; ''la portadora de la luzezkoandereak argia zeraman, ''ezkoande­reahonek ere emakumezkoen artean bere leku jakina zuela. Herri askotan gizonezkoen ilada bi joaten ziren zerraldoaren alde bietan, ''tenía su emplazamiento propio en el séqui­to de las mujeres. Dos filas de hombres con ha­chas encendidas rodean al féretro que es llevado por los anderoseskuan argizagi biz­tuak zituztela.
La composición del cortejo reflejaba los vín­culos familiares y sociales del fallecido. Los pa­rientes que asistían por lazos de sangre o de afinidad formaban el grupo de ''honra ''y siguien­do los grados de parentesco ocupaban su sitio tanto en el séquito de hombres como en el de mujeres. Con la intensidad del luto en sus vestidos y, más antiguamente, con los atuendos pro­pios de duelo daban a entender su grado de vinculación con el muerto.
127 728
ediciones